• infojpw@jpw.gov.my
Advanced Search Function

Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Pembangunan Wanita (JPW) Bagi Tahun 2019 Sehingga Kini

 

No PIAGAM PELANGGAN BILANGAN KESELURUHAN MENEPATI STANDARD PIAGAM MENEPATI STANDARD PIAGAM
BIL % BIL %
1
Memaklumkan status permohonan Bantuan Khas Perbendaharaan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh kelulusan Pegawai Pengawal 54 54 100 0 0
2
Memberi maklumbalas bagi setiap aduan/kes yang dirujuk dalam tempoh tiga (3) hari bekerja iaitu dari tarikh aduan diterima oleh Jabatan 1202 1202 100 0 0
3
Memberi layanan perkhidmatan kaunter dalam tempoh 10 minit dari tempoh pendaftaran 98 98 100 0 0
4
Melaksanakan program latihan pembangunan wanita untuk kumpulan sasar dalam tempoh tiga puluh hari bekerja dari tarikh kelulusan 69 69 100 0 0
5
Mengeluarkan Surat Makluman dalam tempoh lima hari selepas Surat Perjanjian lengkap diterima 15 15 100 0 0

Subcategories

BAHAGIAN PENILAIAN, PEMANTAUAN DAN PENGURUSAN PENGETAHUAN

OBJEKTIF

  1. Memantau dan menilai pelaksanaan dasar, inisiatif dan program Jabatan di semua peringkat yang meliputi pelan tindakan, program dan inisiatif Jabatan.
  2. Menyelia dan atau menyelaras pelaporan hasil pemantauan dan penilaian pelaksanaan dasar inisiatif dan program jabatan.
  3. Mengenal pasti isu-isu berkaitan pelaksanaan dasar, inisiatif dan program Jabatan dan mengemukakan cadangan penambahbaikan dan pengubahsuaian pelaksanaan dasar, inisiatif dan program jabatan.
  4. Memastikan pemberian Peruntukan Bantuan Khas Perbendaharaan mengikut syarat-syarat yang ditetapkan selaras dengan bidang keutamaan dan kumpulan sasaran Jabatan.

FUNGSI

  1. Melaksanakan R&D yang berkaitan denganpembangunan & pemerkasaan wanita serta kesaksamaan gender.
  2. Melaksanakan kajian penilaian & naziran program (contoh gender seal).
  3. Pengurusan Repositori (Data) Wanita.
  4. Pengurusan pengetahuan (Knowledge Management).